Deutsche Welle «Όποιος δεν πληρώνει λύτρα, κλείνει» … περί τηλεοπτικών αδειών

imagesΣε ένα ιδιαίτερα αιχμηρό της άρθρο η FAZ επικρίνει σφοδρά την ελληνική κυβέρνηση για το θέμα των τηλεοπτικών αδειών, συγκρίνοντας τις πρακτικές που ακολουθεί με εκείνες του Τ. Ερντογάν στην Τουρκία.

Τίτλος του άρθρου στην ιστοσελίδα της Frankfurter Allgemeine Zeitung, (σσ. προφανώς εμπνευσμένος από τις δηλώσεις του εκπροσώπου και διευθύνοντα σύμβουλο του ΣΚΑΪ Κώστα Κιμπουρόπουλο, τον οποίο και επικαλείται στη συνέχεια ο συντάκτης): «Όποιος δεν πληρώνει λύτρα, κλείνει», και υπότιτλος: «Η κυβέρνηση όχι μόνο στην Τουρκία θέτει υπό έλεγχο τα μίντια: Ο έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας καθιστά τη ραδιοτηλεόραση υποτελή, δημοπρατώντας λίγες τηλεοπτικές άδειες έναντι εκατομμυρίων».

Όπως αναφέρει στη συνέχεια η εφημερίδα, «όταν πρόκειται για το κλείσιμο ΜΜΕ από μία κυβέρνηση, δεν χρειάζεται να φτάσει κανείς μέχρι την Τουρκία του Ερντογάν. Και η ελληνική κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα καταβάλλει κάθε προσπάθεια προκειμένου να αποκτήσει καθοριστική επιρροή στο εθνικό τηλεοπτικό πεδίο. Μέχρι πριν λίγες εβδομάδες υπήρχε ο φόβος στους συντηρητικούς για μια αυταρχική κατάληψη της εξουσίας με την άνωθεν επιβεβλημένη μείωση των τηλεοπτικών καναλιών εθνικής εμβέλειας από επτά σε τέσσερα αλλά και (φόβος) για όσο το δυνατόν μεγαλύτερα εμπόδια σε ‘φίλους’ της συντηρητικής αντιπολίτευσης. Αυτό ταιριάζει στη γενικότερη εικόνα, καθώς ο Τσίπρας και ο ακραία αριστερός, εν μέρει κομμουνιστικός ΣΥΡΙΖΑ, επιχειρούν με συνέπεια να καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις-κλειδιά στη χώρα, αρχής γενομένης από τη δικαιοσύνη».

Αχτίδα ελπίδας και πικρό ποτήρι η άδεια στον ΣΚΑΪ

Και η FAZ συνεχίζει: «Με δεδομένο το φόβο του απόλυτου ελέγχου, υπάρχει πλέον μια αχτίδα ελπίδας για την αντιπολίτευση, που για την κυβέρνηση μεταφράζεται σε πικρό ποτήρι. Στη δημοπράτηση των τεσσάρων τηλεοπτικών αδειών επικράτησε ο συντηρητικού προσανατολισμού ΣΚΑΪ, ο οποίος κανονικά προβλεπόταν να κοπεί. Υποτίθεται ότι έρευνες για οικονομικές και φορολογικές παραβάσεις είχαν στόχο να κλείσουν τον όμιλο ήδη πριν τη δημοπρασία. Αυτό όμως δεν επετεύχθη. Ο ΣΚΑΪ κέρδισε την πρώτη άδεια έναντι του σχετικά ευκαταφρόνητου ποσού των 43 εκατομμυρίων ευρώ».

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, άδειες έλαβαν όμως επίσης και δύο επιχειρηματίες, φίλα διακείμενοι προς την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και οι οποίοι μπορούν τώρα να λειτουργούν τηλεοράσεις εθνικής εμβέλειας, παρότι μέχρι σήμερα δεν έχουν να επιδείξουν δραστηριότητα στο πεδίο αυτό. «Για την κυβέρνηση ο σημαντικότερος νικητής του διαγωνισμού είναι ο επιχειρηματίας Γιάννης Καλογρίτσας, γιός του πρώην εκδότη της αριστερής εφημερίδας ‘Πρώτη’, που συνεχίζει να δραστηριοποιείται στον κατασκευαστικό κλάδο. Οι αντίπαλοί του λένε ότι η οικογένειά του αγόρασε την κατασκευαστική εταιρία του πατέρα του πρωθυπουργού Τσίπρα και ανταμείφθηκε για αυτό με αναθέσεις δημοσίων έργων ύψους τριψήφιου αριθμού εκατομμυρίων. Τώρα μπορεί εύκολα να υποθέσει κανείς ότι ανταποδίδει με έναν πολιτικά ευθυγραμμισμένο τηλεοπτικό σταθμό. Και αυτό ενώ το βασικό επιχείρημα της κυβέρνησης Τσίπρα για τη δημοπρασία των τηλεοπτικών αδειών ήταν να τερματιστεί η επιβλαβής διαπλοκή οικονομίας, πολιτικής και μίντια».

Έλεγχος ιδιωτικής αλλά και δημόσιας τηλεόρασης

Ένα ακόμη πρόσωπο της κυβέρνησης Τσίπρα στο εθνικό τηλεοπτικό τοπίο πρόκειται να γίνει ο Ευάγγελος Μαρινάκης, «γόνος οικογένειας εφοπλιστών και ιδιοκτήτης του Ολυμπιακού, ο οποίος μόλις απαλλάχθηκε από την κατηγορία για στημένα παιχνίδια. Φέρεται επίσης να στηρίζει την περιφερειάρχη Ρένα Δούρου που το 2014 πέτυχε την πρώτη εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ σε περιφερειακό επίπεδο και η οποία είναι κυρίαρχο πρόσωπο στην πολυπληθέστερη περιοχή της Ελλάδας που περιλαμβάνει και την Αθήνα. Ούτε ο Μαρινάκης έκανε τηλεόραση, λέγεται ότι πρότεινε σε έναν μικρό σταθμό που δεν έλαβε άδεια να αναλάβει τα στούντιό του».

Η εφημερίδα αναφέρει στη συνέχεια ότι άδεια έλαβε και ο ΑΝΤ1 του κ. Κυριακού ενώ «εκτός» έμειναν δυο από τους πιο αγαπημένους σταθμούς: «ο Alpha, ο μοναδικός που δεν καταγράφει μόνον ζημίες και ο οποίος περιγράφει εαυτόν ως τον σταθμό με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση, όντας ένας από τους λίγους που διαθέτει δίκτυο ανταποκριτών και ο οποίος το περασμένο καλοκαίρι και στο προοίμιο του δημοψηφίσματος προσπάθησε να κρατήσει μια πιο ισορροπημένη στάση. ‘Εκτός’ και ο δημοσιογραφικός οργανισμός Λαμπράκη που εκδίδει τις σοσιαλδημοκρατικού προσανατολισμού εφημερίδες Το Βήμα και Τα Νέα και ο οποίος συμμετείχε στο Mega Channel, το κανάλι με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση. Λόγω υψηλών χρεών δεν του επετράπη να συμμετάσχει στο διαγωνισμό. Αυτό βολεύει την κυβέρνηση που αυτό που αντέχει λιγότερο είναι η κριτική από το μετριοπαθές αριστερό στρατόπεδο».

«Στο μελλοντικό τηλεοπτικό τοπίο ο Τσίπρας και το κόμμα του, ο ΣΥΡΙΖΑ, μπορούν να υπολογίζουν στη στήριξη όχι μόνον δύο νέων φιλοκυβερνητικών ιδιωτικών καναλιών αλλά και της πλέον ευθυγραμμισμένης κρατικής τηλεόρασης ΕΡΤ. Η πρώην συντηρητική κυβέρνηση του Σαμαρά την είχε κλείσει με ερασιτεχνικό τρόπο και ο Τσίπρας αξιοποίησε την ευκαιρία για να αναστήσει το σταθμό με βάση τις δικές του αντιλήψεις και την πρόσληψη 1.800 φιλοκυβερνητικών δημοσιογράφων»

Η στρατηγική της κυβέρνησης προκάλεσε αιχμηρά σχόλια, αναφέρει η εφημερίδα, παραπέμποντας στις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης, της ΕΣΗΕΑ αλλά και του εκπροσώπου και διευθύνοντα συμβούλου του ΣΚΑΪ Κώστα Κιμπουρόπουλου, ο οποίος είχε δηλώσει εξερχόμενος της μαραθώνιας δημοπρασίας: «Δεν διεκδικήσαμε άδεια. Ήρθαμε να διαπραγματευθούμε λύτρα».

Κώστας Συμεωνίδης – http://news.in.gr

loading...

Comments

comments

Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. More Info | Close
Close